Platební instituce Roger a.s. se zabývá financováním faktur s dlouhou splatností. Mezi její společnosti patří zejména mladé a rychle rostoucí firmy z oblasti technologických služeb, marketingu, E-commerce a FMCG. Společnost začala v roce 2013 pod názvem Investiční aukce s.r.o. a od té dobry profinancovala faktury již za více než 1 miliardu korun. V současné době má 300 klientů a téměř tisícovku investorů z řad běžných lidí i velkých fondů, institucí a bank, což ji řadí mezi největší platformy svého druhu v Evropě.

Změnu názvu a vizuální identity si vyžádali mezinárodní ambice a i to, že se Roger stává partnerem pro velké společnosti a banky. Na otázku proč Roger spoluzakladatel a majoritní aukcionář Adam Šoukal odpovídá: V padesátých letech minulého století se začalo “roger” používat v radiokomunikaci pro received, následně začala v roce 1969 “roger” používat NASA při misi Apollo. Pojem “roger” se posléze ujal i v letectví jako výraz pro potvrzení přijetí pokynu, využívá ho mj. U.S. Navy a RAF, kde je zkratkou pro: Recieved Order Given Expect Results; v češtině: vydaný pokyn přijat, očekávejte výsledky, vyřízeno či schváleno. A protože našim dennodenním chlebem je spolehlivě, rychle a přesně plnit požadavky Vás, našich partnerů, tak ani jednoduše nebylo lepší volby. A hodí se doplnit, že Tomáš Slobodník se kterým jsme společnost v roce 2013 založili je pilot.

Na rebrandingu společnosti si podílele Rober Janča, tvůrce Kofoly, ZOOTu nebo Zonky a grafické studio Košátko. Pan Košátko komentuje novou vizuální identitu: „Hlavním motivem loga Roger je symbol, inspirován původem vzniku názvu; americkou zkratkou “Roger that”, vyjadřující  souhlas/pochopení. Zároveň také abstraktní cestou znázorňuje dvě potřásající si ruce, což symbolizuje spolupráci mezi dvěma subjekty – investorem a podnikatelem. Zvolené písmo je nadčasové, vyzařuje přátelskou a klidnou tváří značky, malá písmena pak umocňují uvolněný a méně formální tón. Identita je založena na snadném rozpoznání barevných ploch, kombinující zkosení s výrazným symbolem.“

Robert Janča, který společnost procesem změny identity provázel, říká: “Během posledního půl roku jsme si dali za úkol najít novou identitu a vytvořit brand ze kterého bude patrné, že  je positivní, že dostává všechny uživatele Rogera do plusu, že dáváme firmám zelenou. Pro ty kdo mají firmy je strašně důležité soustředit se na jejich hlavní podnikání a hodit za halvu starosti s čekáním na úhrady faktur. To že dostáváme zaplace za dobře odvedenou práci je přeci takový happy end a to jsme chtěli dát značce do vínku.“

Roger na svém webu www.rogeras.com nabízí 4 hlavní služby, které mají za úkol zjednodušit podnikání a umožnit investorů bezpečně investovat do faktur s dlouhou splatností.

Roger v číslech:

  • 1+ mld. Kč profinancována malým a středním podnikům
  • 10 000+ profinancovaných faktur
  • 1,71 % je průměrná cena za zkrácení splatnosti faktury
  • 5,6 % je roční výnos pro investory od jejího vzniku v roce 2013
  • 0,01 % v roce 2017 a 0,09 % v roce 2016 je průměrná ztráta vkladu investorů
  • +119 % je meziroční nárůst objemu financovaných faktur mezi 2016 a 2017